2014. november 3., hétfő

Vajas korongok aszalt sárgabarackkal

Finom, egyszerű vajas keksz. Ja és gyors is!



Hozzávalók:

  • 120 g puha vaj
  • 120 g cukor
  • 1 tojás sárgája
  • 1 teáskanál vanília kivonat
  • 200 g liszt
  • 1/2 kávéskanál szódabikarbóna
  • 80 g aszalt sárgabarack (vagy tőzegáfonya, szilva, meggy, datolya, füge, ...)
A vajat jó habosra kevertem a cukorral, hozzáadtam a tojás sárgáját és a vanília kivonatot, még habosítottam együtt is a keveréket.
A lisztet összeszitáltam a szódabikarbónával és kézzel hozzágyúrtam a tojásos masszához. Folpackba csomagoltam a tésztát, fél órára hűtőbe tettem.



Folpack alatt nyújtom (4-5 mm vastagra) a tésztát, így nem kell lisztezni a tészta tetejét, és nem ragad a nyújtófára a tészta.  6 centis cakkos korongokat szaggattam, sütőpapírral bélelt sütőlemezre rakosgattam.


Előmelegített sütőben 180 fokon 10 perc alatt világosra sütöttem.



Viszonyításképp 24 db lett belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin