2013. március 11., hétfő

Rumos diótorta


Egy újabb torta, Éva barátném kerek szülinapjára készült!



Mielőtt nekiláttam a sütésnek, tepsire borítottam a diót és 180 fokon rövid idő alatt megpirítottam. Figyelni kell, hamar megég!!!

Piskótához:
  • 18 dkg kristálycukor
  • 9 egész tojás
  • 4 evőkanál rum
  • 17 dkg liszt
  • 1/2 cs. sütőpor
  • 6 dkg darált dió (pirított)

A cukrot az egész tojásokkal fehéredésig keverem, ami annyit jelent, hogy én legalább 10 percig hagytam a mixerben „vergődni”. Így jó sok levegő került a tésztába! Hozzákevertem a rumot is. A lisztet összeszitáltam a sütőporral, majd a dióval felváltva gumispatulával a cukros tojáshabhoz kevertem.
26 centis kapcsos tortaforma alját sütőpapírral béleltem, a masszát beleöntöttem, előmelegített sütőben 180 fokon 35 percig sütöttem. (az én sütőmben ennyi volt!)


A piskótát 10 percig hagytam a formában pihenni, majd éles késsel óvatosan körbevágtam a formában, kivettem, rácsra téve kihűtöttem. Közben elkészítettem a krémet.

Krémhez:
  • 4,5 dl tej
  • 90 g liszt
  • 250 g porcukor
  • 250 g vaj
  • 300 g darált dió (pirított)
  • 1 teáskanál vanília kivonat
  • ízlés szerint 4-5 evőkanál rum

A tejet a liszttel kis fazékban csomómentesre kikeverjük. Nagy fazék forró víz fölött (gőz fölött) sűrűre főzzük, majd néha átkeverve kihűtjük.
A vajat habosra keverjük a cukorral.
Most a kihűlt főzött lisztbe belekeverünk először 1-2 evőkanál vajas cukrot, jól kihabosítjuk, majd fokozatosan mehet bele a maradék is. Így homogén, csomómentes krémet kapunk!
Ezután a diót, rumot, vanília kivonatot is hozzáadjuk, jól kikeverjük.

A tortalapot vízszintesen 3 részre vágjuk, megkenjük a krémmel, egy keveset díszítéshez, bevonáshoz félre téve!
Én a piskótalapokat egy méretre vágott kartonlapra raktam, amit egy műzlistálra tettem, így szépen körbe lehet kenni a torta oldalát. 

Darált dióval dekoráltam, amivel könnyen beszórhatjuk a megkent tortát, ha szórás közben a tálat alatta tartjuk! 


Ezután óvatosan a tortatálra csúsztattam a kész tortát. 

Vigyázat! Nagy darab, méretes torta!

Nyomózsákba kanalaztam a maradék krémet, minden szelet helyét 1-1 krémrózsával és dió darabbal jelöltem. 
Tálalás előtt jó ha egy napot hűtőben áll, jól összeérnek az ízek!

Fotó: Éliás Robi
Nagyon diós, nagyon finom!

1 megjegyzés:

LinkWithin