2014. január 10., péntek

Coleslaw saláta

Avagy amerikai káposztasaláta. Idén először egy igen vitamindús receptet írok le. Igaz, ennek a salátának nincsenek kőbe vésett szabályai, szerintem mindenki kialakíthatja saját ízlése szerint a receptet. Valószínűleg elég szemre dolgozni, sokáig én is úgy tettem, mindig változó ízeket elérve. Aztán egyszer pontosan lemértem mindent, hogy máskor is ugyan olyan finom legyen a végén a saláta. Ez lett az én verzióm. 



Hozzávalók:

  • 600 g káposzta
  • 300 g sárgarépa
  • 1 nagy fej lilahagyma (200 g)
Öntethez:
  • 200 g majonéz
  • 100 g natúr joghurt
  • 3 evőkanál semleges ízű olaj (mondjuk főzéshez való sárga színű olívaolaj)
  • 2 evőkanál ecet (tárkony)
  • 2 evőkanál citromlé
  • 2 teáskanál mustár
  • 2 csapott evőkanál cukor vagy méz
  • 2 csapott teáskanál só
  • őrölt bors
A tisztított káposztát, répát, hagymát nagy lyukú reszelőn reszelem le.
Az öntet összes hozzávalóját kézi habverővel simára keverem, ráöntöm az előkészített zöldség halomra, összeforgatom, hűtőbe teszem, jó ha pár órát áll fogyasztás előtt. 


Mi akármihez megesszük: magában pirítós kenyérrel, sültek mellé, virsli mellé köretnek, de főételek mellé savanyúságnak is.
Ebből a mennyiségből jó nagy adag lesz!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin