2013. október 4., péntek

Császármorzsa

Avagy Kaiserschmarrn. 
Először nem ezt a fajta császármorzsát tanultam meg, hanem a hagyományos grízes lisztből készültet. 
De ez most már sokkal jobban ízlik!


Hozzávalók:
  • 4 tojás
  • csipet só
  • 4 dl tej
  • 250 g liszt
  • 100 g cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 2 x 50 g vaj
  • 50 g mazsola
  • 1/2 dl rum
A leöblített mazsolát rumba áztatjuk. (Én ezt kihagyom, nem vagyok oda a mazsoláért...)
A tojásokat kettéválasztjuk. A fehérjéket csipet sóval kemény habbá verjük. A sárgákat összedolgozzuk a tejjel, liszttel, cukorral, a citromhéjjal, és 50 g olvasztott vajjal, a mazsolával, végül beleforgatjuk a felvert tojáshabot.


Én egy 36x24 centis tepsit betoltam a 180 fokra előmelegített sütőbe. Amikor a tepsi átmelegedett, felvette a sütő hőfokát, beledobtam a maradék 50 g vajat, majd belesimítottam a tésztát. 


Mehet a sütőbe, kb. 15-18 perc alatt rezgősre kell sütni. 
Egy húslapáttal elnegyedeljük a tésztát, mindet a sületlen oldalára fordítjuk, és további 10-12 percig sütjük. A kész tésztát még a tepsiben apró falatokra vagdaljuk.


A kis tésztadarabokat tányérra halmozzuk és lekvárral vagy vaníliasodóval kínáljuk.


Közeleg a tél, itt vannak az éjszakai mínuszok, talán jól is esik ez a kifejezetten "Hüttekaja"!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin