2013. december 14., szombat

Kandíroztam, lekvárt főztem narancsból

Narancs illatban úszik napok óta a ház! Készült lekvár, cukrozott narancshéj, ünnepi narancsos sajttorta, a tavalyi fordított narancstorta. Azért magában is fogyott a gyümölcs.
Narancs szezon van, hajrá!



Kandírozott narancshéj hozzávalói:
  • 4 egész narancs (kezeletlen legyen)
  • 500 g kristálycukor
  • 2,5 dl víz
A narancsokat megmossuk, szárazra töröljük, a héját 4 szeletben lehántjuk, hogy minél nagyobb darabban maradjon a héj. Hosszában vékonyra szeleteljük. Fazékba tesszük, annyi vízzel öntjük fel, ami ellepi majd felforraljuk, leöntjük a vizet róla. Még egyszer megismételjük, így nem lesz keserű a végeredmény,
Harmadjára a kimért vizet a cukorral felforraljuk, bele tesszük a narancshéjakat, vissza veszünk a hőfokból és alacsony lángon főzzük 40-50 percig. A főzési idő függ a narancshéj vastagságától. Nem szabad túlfőzni, de áttetszőnek kell lennie.


Rácsra szedegetve, hűvös helyen 2 nap alatt kiszárad. Figyelni kell, nehogy túl száraz legyen.

A hosszabb darabokat csokiba mártottam, az apróbbakat pici kockákra daraboltam. Ezek mehetnek majd a gyümölcskenyérbe, Orosz krémtortába, ...


Sokkal-sokkal finomabb mint a boltban vásárolt alteregoi!

Készült finom narancslekvár is:


... recept sajnos nincs!
Tavaly egy híres gasztroblogger receptjét találtam a neten megtetszett, én is úgy készítettem el, háááát.... majdnem idegbajt kaptam, alig bírtam megmenteni a sok drága alapanyagot, nekem nem sikerült... :(( Rengeteg cukor tartósította volna a gyümölcsöt, ami olyan szinten édes lett, hogy, hogy, hogy....
Idén nem kockáztattam, 3:1-ben cukorral főztem. Nem vagyok rá túl büszke, de ez bevált.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin