2014. március 9., vasárnap

Meyer lemon curd és croissant

Ez volt a mai reggelink: angol citromkrém és croissant. Mindez persze tegnapi előkészületeket igényelt, de azt hiszem megérte! 
Végre a piacon találtam meyer citromot ami a citrom és a narancs között van. Citrancsnak is hívják. Az íze a citromé, de a narancsnak köszönhetően mégis lágyabb!



A citromkrém hozzávalói:

  • 3 egész tojás
  • 100 g vaj
  • 100 ml citromlé ami nálam pont 2 citrom volt (én a reszelt héját nem tettem bele, mert nem kezeletlen volt a citrom!)
  • 150 g cukor


A tojásokat a cukorral kézi habverővel könnyedén kikeverem, majd minden hozzávalóval összekeverve, folyamatos kevegetés mellett sűrű krémmé főzzük. 
Ha kihűlt a krémet habverővel felverjük, majd üvegekbe töltjük, lezárjuk és hűtőbe tesszük.
Ehetjük péksütivel reggelire vagy tölthetjük tortába, palacsintába ...

Croissant hozzávalói:
  • 600 g liszt
  • 120 g tejföl
  • 200 ml tej
  • 50 g puha vaj
  • 1 tojás
  • 1 evőkanál cukor
  • 1 teáskanál só
  • 20 g élesztő
Töltelékhez:
  • 150 g vaj
  • 1 evőkanál liszt
Minden hozzávalót a kenyérsütőbe tettem, géppel kidagasztottam majd a tésztát áttettem kelesztőtálba és 1/2 órát pihentettem.
Ezalatt a puha vajat és a lisztet összekevertem.
A tésztát jó vékonyra kinyújtottam, megkentem a lisztes vajjal és feltekertem. A rudat elfeleztem, letakarva 2 órán keresztül pihentettem.

Mindkét tésztarudat lisztezett felületen kb. 2 mm vastagra kinyújtottam, olyan 30 cm széles legyen a téglalap. Késsel háromszögekre vágtam, és feltekertem. Nekem 14 db jött ki belőle.


Sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam a kifliket. Folpackkal letakartam őket és betettem a hűtőbe. 

Másnap reggel az egyik tepsit kivettem a hűtőből megkentem egész tojással és a pulton hagytam hogy míg a másik tepsi sül, ez átvegye a szobahőmérsékletet. A másik tepsin is lekentem egész tojással a kifliket majd betettem a hideg sütőbe. 180 fokra állítottam a hőmérsékletet. A sütési időbe belekalkuláltam 10 percet míg a sütő bemelegszik, így 35 percre állítottam. A másik tepsi már forró sütőbe került, annak 25 perc elég volt. 

Ha nem másnap sütöm, akkor a tepsin lévő kifliket letakarva duplájára kelesztem és előmelegített sütőbe tolom őket!


Mondhatom igen finom reggelink volt ma!
Croissant Limarától.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin