2013. február 12., kedd

Zebra kalács

Mutatós, finom kalács, már csak vaj, narancslekvár és egy pohár kakaó kell hozzá!
Ideális reggeli!


Ezt a képet alkalomadtán lecserélem...

Hozzávalók:

  • 3 dl langyos tej
  • 25 g élesztő
  • 600 g liszt (500-100 g sima-rétes)
  • 40 g vaj
  • 60 g cukor
  • 1 egész tojás
  • 1 csipet só
Kakaós réteghez:
  • 40 g keserű kakaópor
  • 3 evőkanál vízzel elkeverve
1 dl tejben felfuttatjuk az élesztőt. Mixertálba mérjük a liszteket, vajat, tojást, cukrot, sót. Hozzáadjuk a futtatott élesztőt és a maradék tejet. Jól kidolgozzuk a tésztát.
Kettévesszük, az egyiket tállal lefedjük. A másikba belekeverjük a kakaós masszát, és azt is lefedjük egy tállal.


 Duplájára kelesztjük a tésztákat. 

Külön-külön kinyújtjuk a tésztákat. Én 30X40 cm lapokat nyújtottam. A fehér tésztára ráfektetjük a kakaósat majd feltekerjük mint a bejglit. 


Sütőpapírral bélelt kenyérsütő formába tettem a tésztát, és letakarva fél órát pihentettem.


 Majd előmelegített gőzös (1 pohár vizet öntöttem a sütő aljába) sütőben 165 fokon fél órát sütöttem.

Rácsra téve kihűtöttem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin