2013. február 26., kedd

Fordított narancstorta

Ez egy nagyon egyszerű sütemény, könnyű elkészíteni, mutatós és nagyon finom! 
De csak kezeletlen héjú, vegyszermentes narancsot használjatok hozzá!



Hozzávalók 24 cm-es piteformához
  • 30 dkg narancs héjastól 
  • 15 dkg cukor
  • 1,5 dl víz


A tésztához:
  • 2 nagy tojás
  • 10 dkg cukor
  • 6 dkg olvasztott vaj
  • 6 dkg darált dió, vagy mandula, vagy mogyoró
  • 6 dkg liszt
  • 1 teáskanál sütőpor


A narancsokat jól megmostam és kenyérszeletelővel jó vékony karikákra vágtam. (Nekem 2 egész narancs volt 30 dkg.)
A vizet a cukorral felforraltam, a narancskarikákat beletettem és jó 10 percig főztem a szirupban.


A narancsot áttesszük egy 24 cm-es piteformába, a szirupot ráöntjük.
A  tojásokat jó habosra keverjük a cukorral. Hozzáadjuk a vajat, azzal is keverjük egy rövid ideig. Majd spatulával vagy fakanállal hozzákeverjük a sütőporral elkevert diós lisztet.


A tésztát a narancs tetejére öntjük és előmelegített sütőben 180 °C fokon süssük 20-25 percig.
Hagyjuk 10 percig a formában, majd egy nagyobb tányért a formára borítva megfordítjuk a tortát, így a narancskarikák felülre kerülnek!


Nekem van egy 24 cm átmérőjű teflonos serpenyőm amit sütőbe is tehetek, így a szirupfőzéstől a sütésig ebben eltudtam készíteni a sütit. Akinek nincs ilyen serpenyője, az kövesse a fenti utasításokat!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin