2013. február 7., csütörtök

Linzer csigák

Vagy inkább linzer rózsák. Szüleim 1 hetes ausztriai kirándulásukról hoztak nekem egy szakácskönyvet. Mi mást? Abban van ez a recept, mint Linz városából származó érdekesség. Gondolom azért nem terjedhetett el, mert pepecs egy munka. 
De a végére belejöttem megszerettem!
Ha nem lett volna kedvem csigákat sodorni, simán kiszaggattam volna mindet!



Linzer csigák


Majdnem ugyan ilyenre sikerült....  :)
Hozzávalók:

  • 250 g vaj
  • 80 g cukor
  • 1 teáskanál vaníliakivonat
  • 80 g darált mandula (héj nélküli)
  • 300 g liszt
  • 1 késhegynyi fahéj
Töltelék:
  • Lekvár (ami van otthon)
Tetejére: 1 tojás sárgája

A szoba-hőmérsékletű vajat, a cukrot, vaníliakivonatot habosra keverjük. A mandulát, lisztet, fahéjat is hozzágyúrjuk. Fóliába csomagoljuk, 1 órára hűtőbe tesszük.

Kivesszük a hűtőből, kézzel jól átgyúrjuk, hogy formálható legyen a tészta. Egyik felét (lisztezett felületen, folpack alatt) 5 mm vastagra kinyújtjuk, 22 db 6-7 cm átmérőjű korongot vágunk ki belőle. Minden korongra 1 teáskanál lekvárt kenünk.


 A maradék tésztából golyókat formázunk, "gilisztákat" sodrunk belőlük, amikből csigákat alakítunk ki. (Tiszta állatkert!) A legegyszerűbb az asztalon elkészíteni, majd késsel alányúlva a lekváros korongra átemelni. Tojássárgájával kell bekenni. 
(Amit én most elfelejtettem. Cserébe a kihűlt csigákat megszórtam vaníliás porcukorral.)

Előmelegített sütőben 170 fokon 25-30 perc alatt készre sütjük.


Finom, omlós, jót tesz neki egy nap pihenés, jobban összeérnek az ízek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin