2013. május 27., hétfő

Oreo torta

Hétvégén ünnepeltünk.
Születésnapok, névnap. Evi kedvenc névnapi tortáját készítettem. Évekkel ezelőtt email-ben küldte át Lila füge receptjét, hogy ez pont jó lenne neki... 
Azóta ezt kapja névnapjára!



Annyit változtattam az eredeti recepten, hogy 28 centis formában sütöttem és a krém mennyiségét feleztem.

Hozzávalók a tésztához:

  • 250 g liszt
  • 300 g cukor
  • 120 g keserű kakaópor
  • 1 teáskanál (foszfátmentes) sütőpor
  • 1 csipet só
-------------------------------------------------------
  • 2,5 dl víz
  • 2 dl kefir
  • 2 dl olaj
  • 3 egész tojás
A száraz hozzávalókat egy nagyobb tálban, a folyékony hozzávalókat egy kisebb tálban összekeverem. Majd spatulával összevegyítem a kettőt.


Sütőpapírral kibéleltem egy 28 centiméteres sütőformát és a tészta felét beleöntöttem.
Előmelegített sütőben 160 fokon 30 percig sütöttem.
Rácsra tettem a kisült piskótát, még egyszer kibéleltem a formát sütőpapírral, majd a maradék tésztát is kisütöttem.

Míg sült a tészta elkészítettem a torta tetejére a 
csokoládé ganázst:
  • 50 g keserűcsoki
  • 0,5 dl tejszín
A tejszínt felforralom, a csokidarabkákat beleszórom és homogénre keverem. Hagyom hűlni.

Krémhez:
  • 125 g Philadelphia krémsajt
  • 2,5 dl habtejszín
  • 30 g porcukor
  • 8 db Oreo keksz
A natúr krémsajtot a porcukorral habosra kevertem. 
A tejszínt habosra vertem és több részletben a sajtkrémhez kevertem. 
A kekszeket apróra vagdaltam.


Most nagyon szerettem volna, hogy a töltelék fehér maradjon, így nem vegyítettem bele a darabolt kekszet a krémbe... Sajnos. Ugyan nagyon szép lett a torta, de a teteje szeletelésnél levált. Nem tudott hozzátapadni a krémhez, mert ott voltak a kis kekszdarabkák!


Így azt tudom mondani, hogy a sajtkrémbe keverjük bele a keksz darabkákat, töltsük meg a piskótákat és kenjük meg a tetejét a csoki ganázzsal. Díszítsük mini oreoval.
Oreo rajongók előnyben! Lánykám imádja!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin