2013. május 11., szombat

Áfonyás pite

Ha gyümölcsös a süti akkor legyen áfonyás. Ez a kedvenc gyümölcsöm. 
Ebben a pitében édesen krémesre sül az öntetben.




Hozzávalók:

  • 250 g liszt
  • 150 g vaj
  • 1 evőkanál cukor
  • 2 tojás sárgája
  • 2 evőkanál hideg tej
  • 1 csipet só
Töltelékhez:
  • 2-3 evőkanál zsemlemorzsa
  • 500 g áfonya
  • 1 dl créme fraiche (vagy tejföl)
  • 1 dl cukor
  • 2 tojás
  • 1 teáskanál vaníliakivonat
A vajat a liszttel elmorzsoljuk, beledolgozzuk a többi hozzávalót. A tészta harmadát félre tesszük a rácsokhoz, a többit belenyújtjuk vagy nyomkodjuk a piteformába. 30 percre betesszük a hűtőbe.


Amíg pihen a tészta keverjük ki a créme fraiche-t a cukorral, tojással és a vaníliakivonattal. Kész az öntet. 
Ha letelt az idő vegyük ki a formát a hűtőből és szórjuk ki zsemlemorzsával. 
Rakosgassuk bele az áfonyát, csorgassuk rá az öntetet. A maradék tésztából elkészítjük a rácsokat.


A kimaradt tojásfehérjével kenjük le a rácsokat és szórjuk meg barna cukorral. Finoman ropogós lesz ha rá karamellizálódik a cukor.


Előmelegített sütőben 200 fokon 45 percig süssük. Persze mindenki nézegesse mikor lesz kész, nincs 2 egyforma sütő. 


Most csak egy mini (20 centis) pitét sütöttem, minden hozzávalót feleztem. 
Tejszínhabbal vagy a nélkül tálaljuk.

3 megjegyzés:

  1. Névtelen17:33

    Elég gyönyörű kis teremtést hoztál létre, ismételten!
    A créme fraiche pontosan micsudi és hol tudnám legegyszerűbben beszerezni? Még sosem találkoztam vele. Bár magyarként jó is a jó cukros tejföl. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A fent nevezett idegen tejtermék a tejfölnél tejszínesebb, a tejszínnél pedig savanykásabb. Nagyon finom, telt, krémes, selymes ízű... Most a Culinárisban jártam és ott vettem kimérve. De nem kell nagy ügyet csinálni belőle! Nekem ha nincs itthon, tejfölt használok. Legfeljebb egy kevés tejszínt adok hozzá. De vettem már a Sparban is. :)

      Törlés

LinkWithin