2013. május 23., csütörtök

Vajas patkó

 Ez a kifli hosszú kelesztéssel készült. Előző este bedagasztottam, reggel sütöttem. Ennek köszönhető a ropogós héj, puha bélzet. Finom reggeli lett belőle.




Hozzávalók:

  • 500 g liszt
  • 3 dl tej
  • 25 g vaj
  • 1 kávéskanál cukor
  • 1 teáskanál só
  • 6 g élesztő
  • 1 tojás sárgája
Az összes hozzávalót bekészítem a kenyérsütőgépbe, 20 perces programmal könnyű tészta lesz belőle. Kelesztőtálba áttesszük és mehet a hűtőbe 1 egész éjszakára!

Az érdekes kérdés, hogy mivel lehet kimérni egy 50 g-os élesztő kockából 6 g-ot? Nekem szerencsém volt évekkel ezelőtt belefutottam a Tchibo-ban egy kanalas "mérőszerkentyűbe". Ezzel könnyedén kimérhető minden mini mennyiség. Amíg nem volt ilyenem, szemre méricskéltem. Na de azóta...

Hát itt éppen 10 g-ot mérek
Szóval közben reggel lett. Kivettem a hűtőből a tésztát és 1 órán keresztül a pulton hagytam akklimatizálódni. Majd jól átgyúrtam, 3 részre osztottam, mindből gombócot formáltam.



Letakarva fél órát hagytam pihenni. Mind a három gombócot 4 részre osztottam és kiflit sodortam belőlük. Így 12 kiflit kaptam.


Sütőpapírral bélelt tepsin konyharuhával letakarva még 30 percig kelesztettem.
Egész tojással megkentem, majd gőzös sütőben 190 fokon légkeveréssel 20 perc alatt megsütöttem.

Házi narancslekvárral...

1 megjegyzés:

  1. Névtelen11:40

    Ez ismételten magasan veri a kereskedelemben kapható pékárukat. Ám én annak A hírhedt narancslekvárnak a fortélyaira vagyok irtó kíváncsi. ;) :P

    VálaszTörlés

LinkWithin