2014. február 5., szerda

Bukta

Buktát általában lekvárral szoktunk tölteni. 
Nekem maradt karácsonyról mák, most azt használtam el. 
A tepsi fele mákos, a másik fele csokis lett.



Hozzávalók:
  • 1 dl langyos tej
  • 1,3 dl langyos víz
  • 1 egész tojás
  • 80 g olvasztott vaj
  • 500 g liszt
  • 1 evőkanál étkezési keményítő
  • 1 evőkanál burgonyapehely
  • 100 g cukor
  • 1 teáskanál só
  • 30 g élesztő
Mákos töltelék:

  • 100 g darált mák
  • 100 g porcukor
  • 1 ek. mazsola
  • ízesítéshez tetszőlegesen fahéj, citrom reszelt héja, ...
  • forró tej
Csokis töltelék:
  • 60 g keserű csokilencse (vagy aprított táblás)
A tészta hozzávalóit szép sorban a kenyérsütőbe kimértem, 20 perces dagasztás programmal összeállítottam. Félkemény kalács tésztának kell lennie. Áttettem a tésztát egy műanyag kelesztő tálba, lefedve 1 óra alatt duplájára kelt. Közben a töltelékeket előkészítettem. A mákot összekevertem a cukorral, fűszerekkel és annyi forró tejjel locsoltam meg, hogy se túl száraz, se túl folyós ne legyen. 

A megkelt tésztát nagyjából 60x40 cm-re nyújtottam, 10 darabra vágtam, a felét mákkal, a másik felét csokival töltöttem. Mindet feltekertem, papírral bélelt tepsibe rakosgattam. 
(viszonyításképp: 23x36 cm-es az én tepsim)



Tepsiben hagytam letakarva 30-40 percet kelni, majd tojássárgájával lekentem és előmelegített gőzös sütőben 175 fokon 25-30 percig sült.



Igazán finom foszlós tészta, másnap is élvezhető!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin