2014. május 7., szerda

Húsgombócos karalábéfőzelék

Régen, amikor tavasszal megjelent az új karalábé, töltve szerettem a legjobban. Most már inkább főzeléket készítek belőle.



Hozzávalók a húsgombóchoz:
  • 500 g darált hús (csirke v. sertés)
  • 1 tojás
  • 150 g rizs
  • 1 fej hagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • só, bors
A főzelékhez:
  • 5 karalábé (összesen kb: 1 kg)
  • 2 dl tejföl
  • 2 csapott evőkanál liszt
  • só, bors
  • 1 nagy csokor petrezselyem
  • 2-3 evőkanál olaj
A gombócokhoz először az aprított hagymát a zúzott fokhagymával egy kevés olajon megdinszteltem, hagytam egy kicsit hűlni, majd az összes hozzávalóval összekevertem. Félre tettem, később apró gombócokat formáztam belőle.

A tisztított, hasábokra vágott karalábét az olajon rövid ideig átpirítottam, felöntöttem annyi vízzel, hogy bőven ellepte. Sóztam, borsoztam, forrás után az apró gombócokat beleraktam. 
Amikor a gombócok megfőttek, a tejfölben elkevert liszttel behabartam és az apróra vágott petrezselyemmel megszórtam.

Könnyű tavaszi fogás, kár hogy nálunk a családban nem szereti mindenki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin