2013. április 25., csütörtök

"A" csokis keksz

Rengeteg csokival, kevés liszttel. Kívül ropogós, belül krémes. Tömény és nagyon finom!
David Lebovitz recept.




Hozzávalók: (fél adag, 2 tepsi)


  • 220 g étcsoki
  • 30 g vaj
  • 35 g liszt
  • 1/2 kávéskanál sütőpor
  • 1 csipet só
  • 2 szobahőmérsékletű tojás
  • 175 g cukor
  • 1 teáskanál vaníliakivonat
  • 150 g étcsoki lencse (vagy felkockázott csokoládé)
  • 50 g dió durvára darabolva
220 g csokit és a vajat összeolvasztjuk. A lisztet a sütőporral és a sóval összeszitáljuk. Az egész tojásokat a cukorral és a vaníliakivonattal jól kihabosítjuk.
Egy spatulával a habos tojáshoz keverjük az olvasztott csokit, a lisztet, a csokilencsét, a diót.
A kész masszát fél órára betesszük a hűtőbe.
Sütőpapírral bélelt tepsire fagyiskanállal (4 centissel) kis halmokat nyomunk. 




Előmelegített sütőben 175 fokon 9 perc alatt megsült. 
Nem szabad kiszárítani, túl sütni! 




4 megjegyzés:

  1. Irén19:18

    Megcsináltuk!!! A diót közfelkiáltással kiszavazták a gyerekek, a felkockázott csokit majdnem kifelejtettük belőle, nem vártuk meg a fél óra hűtést sem, kb. tíz percig bírtuk türelemmel.Újabb probléma: fagylaltadagolónk öt és fél centis, akkor viszont ez hány perc sütés? Megoldás: kiskanállal bűvészkedtünk. Tökéletes lett. Melegében elfogyott. A gyerekek először gyanakodva nézték a csokimassza mennyiségét, kevésnek találták, de annyira tömény az egész, hogy mindenki alaposan kielégíthette csoki iránti olthatatlan szeretetét. Szuper recept, listára felvéve!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Húúú.... ez, igen!
      Tudtam, hogy kreatív a kis családod! Ügyik vagytok, ugye mondtam, hogy édességgel is próbálkozhatnátok...

      Törlés
  2. Halihó! Edina vagyok. Tegnap itt Dániában hatalmas sikert aratott a süti. Az osztályunk kitalálta, hogy minden héten valaki süt, most a barátom volt a felelős és mivel régebben ezt a receptet már elkészítettük, úgy döntött, hogy ezt csinálja meg, persze segítettem. Kalandos volt az elkészítés: dánul ugye még nem tudunk és valahogy el kellett dönteni az Auchan méretű dán élelmiszer boltban, hogy vajon melyik az étcsoki, nem olyan könnyű, mint ahogy azt elképzeltem, aztán végül a kép alapján a legsötétebb csokit lekaptam a polcról. Ezek után jött a liszt kiválasztása... Nem is képzelnétek hányféle liszt van itt kint, hát megfogtam a legelső 1 kg-nak kinéző csomagot, majdnem kirepült a kezemből amikor felemeltem, mert ez csak 350 g volt... végül találtam egy megfelelőt és jöhetett a sütés. A legelső akadály a csoki megolvasztása volt, szépen megolvadt a fazékban, hozzáadtuk a vajat és mint egy csettintésre összeugrott az egész egy hatalmas csomóvá. Akárhogy próbáltuk szétszedni, lehetetlennek tűnt, mindeközben rájöttünk, hogy ez egy sima 30%-os csoki volt, szóval még csak nem is jót választottam. Kénytelenek voltunk tejet önteni bele, és úgy végre folyós volt. Szerencsére ezek után már el tudtuk készíteni, bár elég vékonyka lett, de viszont ízre isteni lett, 1-2-re elfogyott az osztályban, 61 darab készült. Ma reggel feltettem a képeket facebookra, mire rögtön érkezett két levelem, hogy azonnal adjam meg a receptet (pedig ők még nem is kóstolták). Egy szóval: Gratulálok, szuper az oldal, és a receptek fantasztikusak. Köszönjük! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Dán liszttel és csokival is működik:))
      Az ügyességetek vitán felüli, büszke vagyok rátok! Jó a hetenkénti sütés ötlete, tetszik. Ezek szerint jó móka, közösségformáló, kalandos ráadásul elképesztő tapasztalatokat szerezhettek!
      Folytassátok ...
      Köszi, hogy írtál!!!

      Törlés

LinkWithin