2013. április 20., szombat

Paradicsomos pite

A tavaly szeptemberi GoodFood magazinban olvastam ezt a receptet, azóta keresem az alkalmat a kipróbálására.
 Nem csalódtam benne, nem csak szép, finom is!




Hozzávalók:

  • 200 g finomliszt
  • 100 g hideg vaj
  • 50 g sajt
  • pár levél bazsalikom
  • 1 kis csokor petrezselyem
  • 180 g túró (krémes állagú)
  • 6 db paradicsom szeletelve
  • kevés olívaolaj a tálaláshoz
  • maréknyi zöld fűszer a tálaláshoz (koriander zöld, petrezselyem, bazsalikom, ...)
  • só, bors
Késes robottal morzsásra keverjük a lisztet a vajjal, és fél teáskanál sóval. Adjuk hozzá a sajt 2/3-át, majd gyors mozdulatokkal 100 ml jéghideg vízzel gyúrjunk egy közepesen lágy tésztát. Csomagoljuk folpackba és tegyük fél órára hűtőbe. 
Addig keverjük ki a túrót a sajttal, az aprított bazsalikommal és petrezselyemmel, ízesítsük sóval, borssal.
A tésztát lisztezett felületen nyújtsuk (vékonyra) téglalap alakúra. 
Tekerjük fel, (ezzel megússzuk a sok nyújtást, hajtogatást, és mégis leveles lesz) hajtsuk ketté, pihentessük 10 percig.
A pihentetett tésztát nyújtsuk kör alakúra. Nekem nem sikerült, így a 28 centis tortaformám alját használtam sablonnak, amit éles késsel körbevágtam, megszurkáltam villával. 



Tegyük sütőpapírral bélelt tepsibe, és előmelegített sütőben légkeveréssel 200 fokon süssük elő 15 percig. A tepsin hagyjuk 5-10 percig kicsit hűlni.

A levágott széleket is megsütöttem szezámmaggal
Kenjük a tésztára a fűszeres túrót és rakjuk ki a tetejét a paradicsom szeletekkel. Sózzuk, borsozzuk. 


Tegyük vissza a 200 fokos sütőbe és további 15 percig süssük. Ekkor már kezd barnulni a tészta széle. Most vegyük vissza a sütő hőmérsékletét 120 fokra légkeveréssel és még 30-40 percig hagyjuk a sütőben, így a tészta átsül, a paradicsom elveszti a nedvességet. 

Legközelebb 40 percig sütöm!
Ha kész, hagyjuk hűlni, aztán locsoljuk meg olívaolajjal és díszítsük a zöld fűszerekkel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin