2013. április 10., szerda

Medvehagymás pogácsa

Végre itt a medvehagyma szezon! Idén ezzel a pogácsával nyitok.




Hozzávalók:

  • 1 kg finomliszt
  • 500 g vaj
  • 2 evőkanál só
  • 2 tojás
  • 1 doboz 375 g-os tejföl
  • 1,5 dl tej
  • 1 teáskanál cukor
  • 50 g élesztő

  • 100 g szobahőmérsékletű lágy vaj
  • 1/2 csokor medvehagyma felaprítva
A cukros langyos tejben megfuttatom az élesztőt. A lisztet elmorzsolom a vajjal és a sóval majd beleütöm a tojásokat, hozzákanalazom a tejfölt, legvégül a futtatott élesztőt is. Szép egyenletes tésztát gyúrok (a nagy mennyiségű liszt miatt kézzel). Jó 1 órát pihentetem letakarva. 
Lisztezett felületen kinyújtottam, megkentem a vajjal, rászórtam a medvehagymát.


Időhiányában szenvedtem, így kihagytam a háromszori hajtogatást, helyette feltekertem a tésztát mint a bejglit és fél órát pihentettem. (Így sajnos nem lesz olyan finoman réteges!)


 Ezután ujjnyi vastagra nyújtottam, szaggattam, tojással lekentem, és csak addig pihentettem a sütőpapírral bélelt tepsin, míg bemelegedett a sütő.


Előmelegített gőzös sütőben 200 fokon 15 perc alatt megsülnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin