2013. június 1., szombat

Levendulás fehércsoki fagyi

Anyák napjára a gyerekektől kaptam egy új fagyigépet! Emlékeznek még a régi időkre, mikor sok fagyit készítettem. Aztán egy mosogatás után elejtettem a gép tartályát, kiömlött belőle a folyadék... Sajnos használhatatlanná vált. 
Most hosszú idő múlva elővehettem a régi recepteket! Sajnos nem mentettem el ennek a fagyinak a forrását, így csak tippelni tudom hogy Chili és Vaníliától nyomtathattam ki anno. 
Bár a recept egy picit más...


Levendulás fehércsoki fagyi
Hozzávalók:

  • 2 dl zsíros tej
  • 2 dl habtejszín
  • 2 kávéskanál szárított levendulavirág
  • 170 g sűrített tej (cukrozott)
  • 3 tojás sárgája
  • 50 g fehércsoki
A tejet, tejszínt és a sűrített tejet felforraljuk, azonnal levesszük a tűzről és hozzáadjuk a levendulát. Negyed órán keresztül pihentetjük, hogy finoman átvegye a levendula aromáját a folyadék.
A tojás sárgákat fehéredésig keverjük habverővel. Hozzákeverjük a levendulás tejszínhez és alacsony lángon melegítjük.
Belekeverjük a fehércsokit is és együtt "főzzük" rövid ideig, míg egy kicsit kezd besűrűsödni.
Felforralni nem szabad!


Hideg vízbe állítjuk az edényt, hogy mihamarabb kihűljön. Hűtőbe tesszük a teljes lehüléshez, de legalább 4 órára.



Fagyigépbe öntjük és 20-30 perc alatt finom fagyi lesz belőle. Érdemes dobozba kanalazni és fagyasztóba tenni. Különleges ízű, finom krémes fagyi lett belőle!
Ma már nyár van ugye lassan lehetne fagyizni, ha az idő engedné...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin