2012. december 6., csütörtök

Szalonnás húsgombócok muffin formában

Nagyon szeretjük, régi Lajos Mari recept. Inkább sikálom sütés után a muffin formát, minthogy bő olajban sütögessek! Nem mellesleg egyszerre, forrón tálalhatom az egészet.


Hozzávalók:

  • 2 szikkadt zsemle
  • 1 evőkanál olaj
  • 1 nagy fej hagyma
  • 2-3 gerezd fokhagyma
  • 1 csokor petrezselyemzöld
  • 1 zacskó mini mozzarella (125 g)
  • 12 szelet bacon szalonna
  • 500 g darált hús
  • 100 g füstölt szalonna nagyon apróra vágva vagy darálva
  • 1 teáskanál mustár
  • 2 tojás
  • 2-3 teáskanál őrölt pirospaprika
  • só, bors
A zsemléket langyos vízbe beáztatjuk. A hagymákat finomra vágjuk, az olajon megfonnyasztjuk.  A petrezselymet felaprózzuk. 
A darált húshoz hozzáadjuk a jól kinyomkodott zsemléket, párolt hagymákat, petrezselyemzöldet, füstölt szalonnát, mustárt, tojásokat, pirospaprikát, ízlés szerint sót, borsot és jól összedolgozzuk.
A muffin forma mélyedéseit kibéleljük 1-1 szelet bacon szalonnával. Minden mélyedést félig feltöltünk hússal, beleteszünk 1-1 mozzarellagolyót, befedjük hússal, kicsit tömörítjük a formába, majd ráhajtogatjuk a szalonnacsíkokat. Minden gombócon fogvájóval fixáljuk a szalonnát.





A sütőt előmelegítjük 180 fokra és 40-50 perc alatt készre sütjük.


Az utolsó pillanatban megmentettem még egyet fotózásra.
Nem vagyok valami büszke a képre!

3 megjegyzés:

  1. Irén1:46

    Ontod a jobbnál jobb recepteket. Ezt is meg fogom csinálni. Amióta blogolsz, azóta kevesebb időt töltök a szóba jöhető receptek keresgélésével, anyukád tepsis husija is tervbe van véve. Hogy ne kelljen annyit mosogatni nem lehet a húspogácsákat papírkapszlis muffin formában sütni?

    VálaszTörlés
  2. Irén23:55

    Rákészültem. Beszereztem a hozzávalókat. Mire összeállítottam volna, a mini mozzarella szublimált a hűtőből. Sebaj, anélkül is finom volt. Mivel nem fért bele az összes hozzávaló a muffin formákba, ezért a maradékot kis szuflétálkákba tettem. Nem volt rossz ötlet, mert ezeket viszont sütés után nagyon könnyű volt mosogatni. Fel is lehet ezekben tálalni, látványnak sem utolsó. Persze az igazság az, hogy nálam ez szóba sem jöhetett, mert sütés közben a zsiradék kifolyt a sütő aljába, így nemcsak a formákat, hanem a sütőt is nagytakarítani kellett. Osztatlan sikert arattam, azt pedig már senki sem látta, hogy tüntettem el a sütés nyomait ebéd után. Nem is árulom el senkinek, csak Neked.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Juhhhéééé! Akkor a karácsony előtti sütőtakarítás kipipálva!!!
      Hát sajnálom, hogy így jártál. Lehet, hogy több húsból keverted be a fasírtodat? Mondjuk már jártam én is úgy, hogy kicsöpögött a zsír és a sütő alja füstölt, de aztán alufóliát terítettem a tepsi alá. Lehet, hogy kiegészítést kéne írnom a poszthoz. Remélem azért nem ment el a kedved az egésztől! Nálunk megunhatatlan ebéd, és a koszos formát is kisikálom szívesen. Hajrá továbbra is!!!

      Törlés

LinkWithin