2012. december 30., vasárnap

Sajtos perec

Szilveszterre még elkészülhet. Finom és látványos ropogtatni való. Ezt is ki mástól tanultam, mint Anyukámtól! Olyan türelemmel készíti. Muszáj volt nekem is megtanulni!

Sajtos perec
Hozzávalók:

  • 20 g élesztő
  • 0,5 dl langyos tej
  • 1 kávéskanál cukor
  • 500 g liszt
  • 200 g vaj
  • 2 teáskanál só
  • 100 g reszelt sajt
  • tejföl (amennyitől jól nyújtható lesz a tészta)
Tetejére:
  • 1 egész tojás
  • 10-15 dkg reszelt sajt
Az élesztőt felfuttatjuk a cukros tejben, majd a többi hozzávalóval egy nem túl tömör, jól nyújtható tésztát gyúrunk. Kézkímélés végett robotgép használata előnyt jelent :)!



4-5 mm vastagra nyújtjuk, szaggatjuk.



Az egyszerűség kedvéért kenés helyett belemártjuk az enyhén felvert tojásba, majd a reszelt sajtba.






Előmelegített sütőben 180 fokon 10-15 percig sütjük.



Én nem kelesztettem, hanem nyújtottam, szaggattam, 4 tepsivel lett és mentek a sütőbe szép sorban.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin