2013. január 7., hétfő

Mézes-mustáros csirkemell

Nagyon szeretjük az üveges változatot, de...
Műanyag, van valami mellékíze, na meg drága! Nem akarok álszemérmes lenni, használok konzervet néha, nem tudom kikerülni. De ezt most megpróbáltam házilag előállítani, ezután már csak így főzöm. Olcsóbb, finomabb és gyorsan elkészíthető. 
Ez az én kísérleti verzióm.



Hozzávalók:

  • 1 egész csirkemell filé
  • 50 g vaj
  • 1 fej hagyma
  • 2 evőkanál liszt vagy kukoricakeményítő
  • 2 teáskanál méz
  • 1 evőkanál mustár
  • 1 teáskanál magos mustár
  • 2 teáskanál mézes tokaji fehérborecet (nekem ilyenem van most itthon, nagyon passzol bele!)
  • biovegeta
  • bors

A húst vékony csíkokra vágtam és egy serpenyőben több részletben kevés vajon ropogósra elősütöttem. Ez a lépés elhagyható, ha inkább a mártásban főznétek majd készre a húst! (brrrr....)

A maradék vajon megpirítottam az aprított hagymát. Rádobtam a lisztet, azt is megpirítottam, felöntöttem egy pohár vízzel. Hozzáadtam a mézet, mustárokat, sót, borsot, ecetet. Egy botmixerrel pürésítetem a mártást. De ha elég apróra vágjátok a hagymát, akkor nem kell ez a lépés! Mikor felforrt beledobtam a húst is. Összefőztem, ilyenkor lehet korrigálni az ízeket, adni hozzá még vizet, ...


Lehet hogy egy kevés tejszín is jót tenne az ízének, nekem nem volt itthon. De így is nagyon finom lett, a gyerekeknek is ízlett, sokkal jobb mint az üveges kész szósz!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin