2013. január 24., csütörtök

Tepertős pogácsa

Hajtogatott, leveles pogácsa. Nincs meg gyorsan, kell az előkészület, de megéri a fáradtságot! 
Volt itthon töpörtyű, kicsit túl vásároltam magam belőle, annyit nem bírtunk megenni. Pogácsának viszont pont elég volt!



Hozzávalók:
  • 1 dl tej
  • 1 teáskanál cukor
  • 3 dkg élesztő
  • 600 g liszt
  • 1 csapott evőkanál só
  • 120 g vaj 
  • 200 g főtt áttört burgonya 
  • 1 tojás
  • kb. 2 dl tejföl
  • 300 g darált tepertő
A tejet a cukorral meglangyosítom, az élesztőt felfuttatom benne.
A tepertő kivételével az összes hozzávalóból tésztát gyúrok. Letakarom, majd fél órát pihentetem.
Lisztezett deszkán ujjnyi vastagra nyújtom és a töpörtyűvel megkenem.
Hajtogatom, majd letakarva fél órát pihentetem.



Következő nyújtás, hajtogatás, majd fél óra pihi..



Végül 1 cm vastagra kinyújtom (ez most több lett, így a sütőben a pogácsák jól el is dőltek!!!)

Szaggatásnál jól látszanak a rétegek.
Berácsozom a tetejét, szaggatom. A pogácsákat felvert tojással megkenem, sütőpapírral bélelt tepsire ültetem méretes közökkel, mert sülés közben szépen megnőnek. 

Előmelegített sütőben 200 fokon 16-18 perc alatt megsülnek.

Részeges pogácsák


2 megjegyzés:

  1. Névtelen19:55

    Kedves Inga!
    Nagyon guszta a pogácsád! Nagyon sok receptet átolvastam ma, mert a napokban én is szeretnék hasonlót sütni, de ennél a receptnél meg is állok. Köszönet érte :)
    Külön gratulálok a minőségi fotókért!
    Brigi

    VálaszTörlés
  2. Brigi!
    Köszi a hízelgő szavakat!
    Kipróbált recept, biztos sikert aratsz vele, hajrá! :)

    VálaszTörlés

LinkWithin