2013. január 4., péntek

Baconos csirkemell torta

Sütemények után most jöjjön egy finom húsos étel.


24 cm átmérőjű jénaiban szoktam sütni
Hozzávalók:

  • 1 kg csirkemell
  • 400 g szeletelt bacon 
  • 50 g reszelt trappista sajt
  • bors
Nem kell sok minden hozzá!

A szalonna felével kibéleljük a tálat

A sózott, borsozott, ujjnyira darabolt hús felét a szalonnára terítjük. Rászórjuk a sajtot.


Ráhalmozzuk a maradék húst és befedjük a maradék szalonnával. 

A szalonna széleit behajtogatjuk, majd kézzel egy kicsit összenyomjuk, tömörítjük a "tortácskát"

Hideg sütőbe tesszük a tálat fedő nélkül. A sütőt beállítjuk 200 fokra légkeveréssel. Inkább az alsó rácson süssük.

Jó sok levet eresztett!

 Én 1 óra sütés után ügyesen megfordítottam a husit, és még kb: 20 percig pirítottam a másik oldalát is, azt már a középső rácson. Időnként meg-meg locsolgattam a kisült zsírral!

Salátával, szerecsendiós burgonyapürével nagyon finom!

Frissen nem lehet olyan szépen szeletelni. Lehet "tortaszeleteket" vágni belőle, de mi így szeretjük! Hidegen másnap szendvicsbe kerül. Úgy is finom. 
Még annyit írnék kiegészítésnek, hogy a reszelt sajt mennyisége nem tévedés. Valóban ilyen kevés kell bele. Sülés közben kifolyik. Végig fedő nélkül sütöm, nem szeretném főzni, párolni! Próbáljátok ki!

2 megjegyzés:

  1. Névtelen9:57

    Ki is próbáljuk ma a barátnőmmel - pontosan ugyanúgy fogunk mindent csinálni ahogy Te, salátával köretként.
    Alig várom, hogy elkészüljön. Az eddig kipróbáltak is mind szuperek lettek.
    (az az indiai uccsó bejegyzés felkeltette az érdeklődésem, el sem tudom képzelni az ízét) :)

    VálaszTörlés

LinkWithin