2013. augusztus 16., péntek

Avokádófagyi citrommal (és kókusszal)

Meg kell magyaráznom a zárójelet! Eredetileg avokádós kókuszfagyi lett volna. Vettem is egész kókuszt, hogy ugye mégse reszelékből készüljön. Na meg gyerekkoromban Apukám kibontott egyet és annak semmi kókusz íze nem volt na, de azóta... Gondoltam most már biztosan kókusz ízű a kókuszdió! De nem! Nagy csalódás volt, így kénytelen voltam improvizálni. Persze belekerült azért a kókusztej is. (De minek?) Nem adott semmi plusz ízesítést a fagyinak! Azaz nulla kókusz íz!  A citrom viszont előtérbe került. 
A végeredmény egy nagyon finom, friss, különleges ízű fagylalt lett!



Hozzávalók: (úgy írom le, ahogy csináltam, zárójelben, hogy legközelebb hogy fogom csinálni)

  • 200 ml tejszín
  • 1 teáskanál van.cukor
  • 1 tojás sárgája
  • 100 g cukor
  • 1, 5 dl kókusztej (legközelebb tej)
  • 1 egész avokádó
  • 1/2 citrom leve
  • 1 evőkanál rum



A tejszínt a vaníliás cukorral felforraltam. (Legközelebb hozzáadnék még 1,5 dl tejet is) Lehúztam a tűzről.
A tojás sárgáját a cukorral jól kihabosítottam és belekevertem a tejszínbe. Visszatettem a tűzre és addig kevergettem, míg kezdett besűrűsödni. A mosogatóba jeges vizet engedtem, abba állítva kihűtöttem a krémet.
 Közben kinyitottam a kókuszgolyót, kicsorgattam a tejet belőle. 1,5 dl jött ki!


Az avokádót tálban pürésítettem, hozzáadtam a kókusztejet, a citromlét, a rumot és ezt az egészet hozzá öntöttem a kihűlt tojásos krémhez és jól kihabosítottam.



Betettem a hűtőbe 4 óra hosszára, majd fagyi gépben kifagyasztottam.

A megmaradt kókusz "husit" burgonyahámozóval felszeleteltem, majd sütőbe tolva 180 fokon 12 perc alatt megpirítottam, majd a hőfokot lejjebb véve 90 fokon 1 óra 40 perc alatt kiszárítottam. 
 

Megpirítva, kiszárítva halovány kókusz íze van. 

Vajon mivel ízesítik a kókuszreszeléket??? Vagy hogy lehet előcsalogatni a kókuszdióból a kókusz ízt? Tudja valaki? Vagy egyszerűen megint kifogtam egy ízetlen kókuszt?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin