2013. augusztus 26., hétfő

Fehér kenyér

Ritkán sütök sima fehér kenyeret. De ha szalonnát sütünk, akkor ez a kenyér készül!



Hozzávalók:

  • 2 dl víz
  • 0,7 dl tej
  • 2 teáskanál só
  • 2 evőkanál olaj
  • csipet aszkorbinsav
  • 2 evőkanál burgonyapehely
  • 200-250 g előtészta
  • 300 g liszt
  • 1 teáskanál cukor
  • 10 g friss élesztő
A hozzávalókat ebben a sorrendben bekészítem a kenyérsütőgépbe, 20 perces programmal rugalmas tésztává áll össze. Kiveszem a gépből, kelesztőtálba teszem, ráteszem a tetőt és duplájára kelesztem. Lisztezett pultom kézzel kilapogatom a tésztát majd hosszúkás kenyérré formázom. Hosszúkás lisztezett kenyérkosárba teszem.


Konyharuhával letakarva ismét duplájára kelesztem. Óvatosan sütőlemezre fordítom a megkelt tésztát, éles késsel bevágom a tetejét és még 15 percig pihentetem míg szépen kinyílik a tészta. 


Előmelegített gőzös sütőben 220 fokon az én sütőmben körülbelül 40-45 perc alatt sült szép pirosra.


A recept Limarától van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin