2013. augusztus 21., szerda

Zabpelyhes süti

Nagyon régi recept. Még a kézzel írt receptes füzetemben őrizgetem. Liszt nélkül készül, reggelire ideális egy pohár tejjel vagy kávéval!




Hozzávalók:

  • 2,5 dl búzakorpa
  • 1,5 dl zabpehely
  • 2 evőkanál darált mandula (mogyoró, vagy dió..., de lehet liszt is)
  • 1 teáskanál sütőpor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 3 evőkanál nádcukor
  • 1 egész tojás
  • 1 dl olaj (én citrusos olívát használtam)
  • 1 kis doboz kefir vagy joghurt
  • 1 citrom reszelt héja
Fakanállal összekeverjük a hozzávalókat, olajozott tortaformába öntjük, előmelegített sütőben 170 fokon 20-25 percig sütjük.


Ez a tésztamennyiség kevés. Én csak egy kis 20 centis formában sütöttem.
Télen egy kis fahéjjal lehet ízesíteni. Tökmaggal, lenmaggal, szezámmaggal, diódarabokkal, gyümölcsökkel, ... lehet gazdagítani. Most 1 őszibarackot aprítottam a tetejére!
Fogyókúra idejére és Paleolit diétához is jó.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin