2013. augusztus 13., kedd

Bagett lila bazsalikommal

Hű, már megint vagy inkább még mindig bazsalikom. Ezt a kenyeret is megízesítette ez a finom aromás fűszernövény.


Hozzávalók:
  • 250 g sima liszt
  • 250 g rétesliszt
  • 250 g előtészta (ha nincs, akkor sima liszt és 20 grammal több élesztő és 2 decivel több víz)
  • 3 dl hideg víz
  • 30 g élesztő
  • 0,5 dl olívaolaj
  • 3 teáskanál só
  • őrölt bors
  • 20-22 bazsalikom levél
Ezt a kenyeret reggel dagasztottam, napközben hűtőben kelt és este sütöttem, vacsora lett belőle. Fordítva is lehet! Ha reggelire sütöm, akkor éjjel pihen a hűtőben. Jót tesz a tésztának a hosszú kelesztés.

Minden hozzávalót kimérek (kivéve a bazsalikomot), könnyű tésztát dagasztok. Kelesztőtálban mehet a hűtőbe. 
Sütés előtt kb. 1 órával kiveszem a tésztát a hűtőből, hogy átvegye a szobahőmérsékletet. Kétfelé osztom a tésztát, mindegyiket ovális alakra lapogatom, kirakosgatom a bazsalikom levélkékkel, hosszában feltekerem, megcsavartam, rozsliszttel leszórtam majd 30 percig letakarva pihentetem.


Előmelegített gőzös sütőben 200 fokon az én sütőmben 45 perc sülés kellett nekik.


Fini tojáskrémmel ettük. Késő este lett mire fotóztam, nulla fény volt!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin