2012. november 15., csütörtök

Francia palacsinta


Olaj nélküli, vajas palacsinta! Sok tojással. Tudom most az egekben van a tojás ára, a vaj is nagyon drága! Nem átlagos palacsinta, ne ezt süssétek a "mindennapokra". De... Próbáljátok ki, mert nagyon finom! '93-ban ritkaság számba ment, hogy vásárláskor ajándékot adtak. Nem is értettem, hogy vasalóhoz miért adtak palacsintasütőt, de így volt. Olvastam a sütő aljába égetett receptet, kipróbáltam, azóta ez a favorit!




Hozzávalók kb. 25 db palacsintához:
  • 360 g liszt
  • 6 db tojás
  • 6 evőkanál olvasztott vaj
  • 1 csipet só
  • 8 dl tej
  • 3 evőkanál konyak vagy rum (nálam a rum játszik)

Öregecske, majd' 20 éves sütőm. Már csak emlék, eltettem!

Habverő segítségével csomómentesre kikeverjük a tésztát. Minimum fél órát pihentetjük. Az első palacsinta sütése előtt egy minimális zsiradékot lehet a sütőbe tenni. Két palacsintasütővel sütök, nekem csak az öregbe kell zsiradék. 
Az alkoholtól egyenletesen barnul a tészta, könnyű lesz az állaga. A vajtól nem lesz zsíros a tapintása. Tudom, hogy nem egy gazdaságos recept, de fincsi!

3 megjegyzés:

  1. hú jól hangzik, majd kipróbálom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hajrá!!! Tudom, hogy alapból is isteni palacsintát sütsz! Hallottam... ;)

      Törlés
    2. Névtelen20:45

      Alig várom!!! Puszi: Nóri

      Törlés

LinkWithin