2013. március 20., szerda

Almás cobbler vanília fagyival

Most mézzel, levendulával. 
De készült már forralt boros almával, és tervbe van véve a narancsos almás is! Mert annyira finom! Egyszerű összeállítani, hamar kisül, melegen ehető! 
A receptet Szárnyas Ízvadásztól vettem, kicsit módosítottam, itt megnézhetitek az eredetit!




Hozzávalók a tésztához:
  • 16 dkg liszt
  • 4 dkg cukor
  • 2/3 csomag sütőpor
  • 1 csipet só
  • 8 dkg hideg, kemény vaj
  • 2 tojás

 A "töltelékhez":

  • 5 közepes alma hámozva, darabolva
  • 2 dl víz
  • 1 bő evőkanál méz
  • 1 evőkanál citromlé
  • 1 kávéskanál szárított levendula virág (ha hiszitek ha nem, én az óbudai Alexandra könyves boltban vettem!)  :)
Először a tésztát keverem össze úgy, hogy a lisztet a tojás kivételével az összes hozzávalóval gyors mozdulatokkal összemorzsolom, majd a tojást is belekeverem. Letakarva mehet a hűtőbe.
A vizet a mézzel, citromlével, levendulával összeforralom, beleteszem az almát és összerottyantom. Vigyázat, nem almakompót a cél!
Először négy tálkányi adagot készítettem a hozzávalókból, de túl nagy adagok lettek. Ebéd után sok volt!


Most már 6 tálkába osztom szét az almákat, majd a tésztából teáskanállal rusztikus darabokat rakosgatok rájuk.

Előmelegített sütőben 180 fokon kb. 30 percig sütöm.

Még melegen vanília fagyival tálalom!

2 megjegyzés:

  1. Névtelen16:06

    Még mindig ezeket a formákat vadászom - soufle-csészécskét már sikerült szereznem. (: Alig várom, hogy találjak és kipróbálhassam ezt az almás csodát - bár nyáron már lehet barackkal fogom mindezt tenni. ;)

    VálaszTörlés

LinkWithin