2012. október 18., csütörtök

Főtt vajas kifli


Senki ne ijedjen meg a címtől! Igazából sütőben sült, a második kelesztés helyett, forró vízben elő kell főzni a kis kifliket. Ez egy plusz lépés, de nem nagy macera! A végeredmény ettől lesz igazán jó! Én sokáig kerülgettem ezt a receptet mire nekifogtam. Nem bántam meg, rendszeresen vendég nálunk!
 Békebeli ízeket idéz!


Vajas kifli
Hozzávalók:
  • 3 dl tej
  • 1 tk. só
  • csipet aszkorbinsav (patikában kapható)
  • 1 ek. cukor
  • 60 dkg BL 80 liszt
  • 2,5 dkg élesztő
  • 2 ek. burgonyapehely (bio boltból)
  • 10 dkg vaj
Minden hozzávalót bekészítek a kenyérsütőgépbe, a vaj kivételével. 20 perces programmal bedagasztom a tésztát, közben kis adagokban hozzáadom a puha vajat. Ha szükséges kb. 0,5 dl tejet adok még a tésztához. Könnyű, rugalmas tésztát kell kapni.

Van egy kelesztő tálam, abban duplájára kelesztettem.



Majd lisztezett felületen 10 egyforma darabba vágtam. 



Egyenként ovális alakra nyújtottam őket, majd feltekertem. Lisztezett felületen hagytam őket kelni, elég volt nekik 30 perc.



Egy nagyobb lábosban vizet forraltam, majd a megkelt kifliket egyesével előfőztem. Oldalanként fél-fél percig. (Itt hiányzik a fázisfotó, bocsánat!)
Óvatosan nyúltam alá egy szűrőlapáttal és sütőpapírral bélelt tepsire helyeztem őket.
Érdemes azonnal a helyükre tenni, mert nem lehet később mozgatni őket.

Mehetnek is a 200 fokra előmelegített sütőbe, kb. 15 perc alatt megsültek.



Az eredmény ilyen lett, kissé édeskés, intenzíven vajas íz.
Ha nem sütöttetek még péksütiket, kifliket, fogjatok hozzá nem nehéz, higgyétek el! 
Jön majd a többi recept is.

1 megjegyzés:

  1. Névtelen15:17

    Minden nap türelmetlenül várom az újabb recepteket, csak így tovább. Irén

    VálaszTörlés

LinkWithin