2012. október 28., vasárnap

Rozsos kifli

Egy újabb kifli, rozslisztből. Sokáig tartja magát, másnap is finom. 
Minden kenyeret, kiflit, zsömlét ... géppel dagasztok, majd kézzel formázom és sütőben sütöm készre.


Rozsos ropogós kiflik

Hozzávalók:
  • 1 kis pohár joghurt (140 g)
  • kb. 1,5 dl tej
  • 1 tojás 
  • 0,5 dl olaj
  • 2 tk. só
  • 30 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt, vagy tk. tönköly
  • 20 dkg finomliszt
  • 2 ek. burgonyapehely
  • 1 tk. cukor
  • 2,5 dkg élesztő
Mindent bekészítettem a kenyérsütőgépbe, a gép 20 perc alatt szép hólyagos tésztát dagasztott. A tésztának rugalmasnak, de jól nyújthatónak kell lennie. Kelesztő tálban hagytam duplájára kelni.
Lisztezett felületre borítottam, 10 egyforma darabba vágtam. Nyújtottam, formáztam, liszttel megszórtam, sütőpapírral bélelt tepsire rakosgattam őket, letakartam, majd duplájára kelesztettem. 

Éles késsel 2 bemetszést ejtettem a megkelt kifliken. Újra letakartam míg a sütő bemelegedett, addig szépen kinyíltak.

Várják a gőzt

180 fokra előmelegített gőzös sütőben kb. 20-25 percig sültek.
Ez azt jelenti, hogy amikor a kifliket betoltam a forró sütőbe, 1 pohár hideg vizet löttyintettem a sütő aljába. A keletkező gőztől szépen megemelkedik a tészta és nem lesz kérges, kiszáradt. Aki félti a sütőjét, az kis fazékba tegyen vizet a sütő aljába. Minden kelt tésztánál, kalácsnál jó ez a módszer. Próbáljátok ki!


2 megjegyzés:

  1. Névtelen14:46

    Én 160 fokon 20 percig sütöttem, gőz nélkül. Nem lett kemény, pont olyan lett, amilyen kell.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Névtelen15:57

      Nagyon örülök, h sikerült!

      Törlés

LinkWithin